zondag 29 juli 2012

Koekjes

Jawel, gisteren heb ik koekjes gebakken.
Ik had het al een tijdje in mijn hoofd.
Voor een collega die pas met de VUT is gegaan moesten we een A4 met een recept maken.
Ikzelf had gekozen voor een recept voor 'gezonde' koekjes (die ze dan tzt samen met haar kleinzoon kan maken).
Eigenlijk wilde ik dit zelf nog een keer proberen voor die tijd, maar dat is niet meer gelukt.
Uiteindelijk heb ik andere (minder gezonde ;-) ) koekjes gebakken.
Het recept heb ik hier vandaan.
Maar ik kan het me nog wel herinneren:
  • 100 gr boter
  • 100 gr witte basterdsuiker
  • 1 ei
  • snufje zout
  • 100 gr zelfrijzend bakmeel
  • 100 gr havermout
Zelf heb ik er nog een theelepel kaneel en 2 theelepels vanillesuiker.





Boter en suiker mixen tot een romig mengsel.
Ei toevoegen en mixen.

Zelfrijzend bakmeel en een snufje zout toevoegen en mixen.
Havermout, kaneel en vanillesuiker toevoegen en mixen.


Hoopjes van dit mengsel over een bakplaat met bakpapier verdelen en ongeveer 10 minuten bij 175 graden bakken.



Jammie!

Het resultaat mocht er wezen, ze zijn net zo lekker als ze eruit zien (misschien zelfs wel lekkerder :-) ).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten